Formularz wyszukiwania

Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Wspaniałe Wycieczki Uczniów z Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego W Nowym Mieście Nad Pilicą

Data: 17.06.2019 r., godz. 09.50    455
W dniu 11.06.2019 r. grupa uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego pod opieką kadry pedagogicznej wzięła udział w wycieczce w Góry Świętokrzyskie. A kolejnego dnia dzieci z Oddziałów Przedszkolnych i Szkoły Podstawowej Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego udały się na wycieczkę do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Warszawie.
GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Przed wyjazdem uczniowie zostali poinformowani, jak zachować się w trakcie podróży oraz podczas zwiedzania i wędrówek.
Pierwszym punktem na mapie naszej trasy były Chęciny. Pani przewodnik w ciekawy i przystępny sposób opowiedziała historię zamku i legend, jakie się z nim wiążą.
Następnie udaliśmy się do Nowej Słupii, skąd wędrując Puszczą Jodłową i podziwiając piękno przyrody, wspięliśmy się na Święty Krzyż, gdzie zwiedziliśmy klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej.
W drodze powrotnej podziwialiśmy wielkość Bartka ok. 700-letniego dębu, od 1954 roku chronionego prawem jako pomnik przyrody, rosnącego przy drodze wojewódzkiej nr 750 z Zagnańska do Samsonowa.
Udział w wycieczce wzbudził wśród uczniów wiele pozytywnych emocji, przyczyniając się jednocześnie do integracji społeczności szkolnej i wyrobienia poczucia odpowiedzialności za siebie nawzajem oraz chęci pomocy słabszym.

Opracowała:
Monika Żółcińska

WARSZAWSKIE ZOO

12 czerwca 2019 roku dzieci z Oddziałów Przedszkolnych i Szkoły Podstawowej Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego udały się na wycieczkę do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Warszawie. Celem wycieczki było wzbogacenie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata.
O godzinie 8:30 zebraliśmy się na placu szkolnym, gdzie opiekunowie sprawdzili listę obecności oraz omówili zasady bezpieczeństwa i zachowania się w czasie wycieczki. W dobrych humorach wyruszyliśmy na wycieczkę. Pogoda tego dnia nam dopisała, było ciepło i świeciło piękne słońce. Nasza podróż trwała około 1,5 godziny.

Miejski Ogród Zoologiczny w Warszawie to wielka, zielona wyspa w środku miasta, miejsce bardzo ciekawe. Można tam przyjść po wiedzę, wypocząć pośród pięknej przyrody i obserwować wspaniałe zwierzęta. W warszawskim ZOO żyje ich ponad 12 000 reprezentują około 500 gatunków, z czego blisko 50 jest objętych Europejskim Programem Ochrony Zwierząt. Można powiedzieć, że wizyta w ZOO to niekończąca się lekcja poznawania różnych gatunków zwierząt, ich zachowania i upodobań.
Zwiedzanie Ogrodu Zoologicznego rozpoczęliśmy od oglądania kolorowych papug. W ptaszarni mogliśmy podziwiać różne gatunki rzadkich i egzotycznych ptaków m.in. ary hiacyntowe, żałobnice palmowe, korońce plamoczube. Wszystkie woliery urządzono tak, aby jak najbardziej przypominały środowisko, w którym ptaki żyją na wolności.

Mieliśmy także możliwość zobaczenia jednego z najradośniejszych miejsc w ZOO, czyli małpiarni. Małpy zamieszkują budynek, w którym mają swoje sypialnie i z którego w pogodne dni wychodzą na wybiegi zewnętrzne. Pawiany mogliśmy podziwiać jak bawią się na skalistym wybiegu, gibony, lemury i sajmirki przebywały na wyspach na dużym stawie w centrum ogrodu, skąd nie uciekną, gdyż panicznie boją się wody.

Słoniarnia Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego to niesamowity widok. Cztery słonie: jeden samiec i trzy samice mają do dyspozycji duży wybieg z dwoma otwartymi basenami oraz wybieg wewnętrzny do spacerów w niepogodne dni. Kilkuset przedstawicieli gromady gadów podziwialiśmy w herpetarium. Były wśród nich żółwie, jaszczurki, krokodyle i węże (również jadowite). Zobaczyliśmy trzy największe dusiciele: boa, anakondę i pytona oraz kobrę i grzechotnika.

Znaleźliśmy także chwilę, aby zrobić przerwę i skorzystać z atrakcji na placu zabaw. Dzieci były zachwycone i w szczególności wspominały ten punkt wycieczki.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się także rodzina lwów, a także tygrysy. Niezapomnianym przeżyciem była możliwość oglądania hipopotamów, które odpoczywały w wodzie w tak upalny dzień. Podziwialiśmy także żyrafy, nosorożce, zebry, wielbłądy, strusie, foki i wiele innych…

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na zasłużony posiłek. Najedzeni wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Nowego Miasta. Podróż minęła nam szybko. Bezpośredni „kontakt’ ze zwierzętami sprawia, iż wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w pamięci dzieci. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody. Ogród zoologiczny jest uroczym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata. W drodze powrotnej, pomimo zmęczenia i upału dzieciom dopisywały humory, wzajemnie dzieliły się wrażeniami.